söndag 15 maj 2011

Några rader om kaffe och träning

Som de flesta av er vet så blir jag ju väldigt påverkad av kaffe. Men jag brukar kunna dricka kaffe utan att det märks när jag jobbar. Igår jobbade jag och drack kaffe vid ett snåret men på kvällen satt jag här lik förbannat och var helt rastlös och inte ett dugg trött, fick tvinga mig själv att sova när klockan var runt 02. Och då hade jag liksom gått upp 06.00 för att jobba den dagen. Helt sjukt.

Idag har jag inte gjort så mycket, gick ner till basketplan en stund på eftermiddagen och kastade lite på korgen och lockade faktiskt till mig en spelpartner, en snubbe som bor i området kom förbi och frågade om vi skulle spela "one on one" så hädanefter har jag någon att spela lite med också!
Efter det drog jag mig in mot staden och friskis&svettis för ett spinningpass med Matilda vilket var skönt. Imorgon ska jag eventuellt gymma med Sara och så blir det ett boxpass på lördag. Har kommit igång med träningen riktigt bra, ska bara bli bättre på att göra övningarna från sjukgymnasten också! Slarvar lite med det... men jag kanske ska ta med mig programmet till gymmet och göra det där så blir det lite mer pepp. Jag har ju problem med att träna själv, vill ju helst vara med andra när jag tränar för att det ska bli lättare att peppa sig till att prestera max.
Förresten så har jag hört att kaffe innan träning är bra för då förbränner man fler kalorier. Undrar om jag vågar testa det. Jag tränar ju oftast på kvällen...

Men nu har jag ju inte druckit något kaffe idag så då ska jag nog kunna somna, det blir ju eventuellt upp och träna imorgon! Goodnight, Travel Well.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar